Sajtó
Ma délután a 3-as vonalon két régi szerelvény szállított ki tűzjelzés miatt. (Tűz nem volt szerencsére.) Ezen kívül egyéb meghibásodások is voltak a régi járművekkel. Ezért gondolja egyesületünk, hogy mivel biztonságkritikus hibák nem fordultak elő az újak visszaállítása óta, támogatjuk ezek forgalomba állítását, még ha mi is látjuk a hiányosságait.
Metróért Egyesület, 2017.08.01
A Metróért Egyesület támogatja az elképzelést, kezdődjék meg a déli szakaszon a felújítás, természetesen "faltól-falig". Aki időt nyer, életet nyer.
A mai napon a reggeli csúcsban több , mint egy órán keresztül nem közlekedett a 3-as metró egy szakaszon. A Deák tér és Árpád híd között buszokkal kellett pótolni a metrót, egy rövid ideig egy meghibásodott kitérő miatt Árpád híd és Újpest között sem volt metróközlekedés. Az üzemelő szakaszon is a Deák téri szűk fordító kapacitás miatt torlódással, többszörös menetidővel kellett számolni. Az érettségiző diákok egy részének nyilvánvalóan ez ...nem kis problémát okozott.
Az eseményt egy 81-es típusú több, mint 30 éves motorkocsi meghibásodása okozta, amely füstölt a Nyugati téri állomáson.
Egyesületünk ismeri ezeknek a járműveknek a kritikus állapotát, ugyanakkor nem értjük, hogy az újonnan érkezett „felújított” járművek utasforgalomba állítása miért történik vontatottan. Ismereteink szerint Májusban már 4 db. új szerelvénynek kellene utasokat szállítani, jelenleg általában csak kettővel találkozhatunk.
Metróért Egyesület 2017.05.10
Ismételten rablás volt a 3-as vonalon. Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy sajnos elég gyakori a telefon, nyaklánc, akár autóstáska rablás. Főleg a 3-as vonalon gyakori. Vigyázzunk értéktárgyainkra és segítsünk, ha lehet a sértettnek.
Öt nap alatt kétszer kellett a 3-as vonal egy-egy szakszán a forgalmat leállítani járművel kapcsolatos, a Tűzoltóság beavatkozását igénylő esemény miatt. Április 7-én kisebb tűz, a mai napon füstölés történt egy-egy 81-es típusú motorkocsin.
Sajnálatos módon e közben az új szerelvények forgalomba helyezése sem zökkenőmentesen történik.
Ennek okát egyrészt a rövid teszt időszakban, másrészt a nem kellő számban és nem kellő alapossággal kiképzett személyzetben látjuk. A hármas vonalon naponta utazó közel félmillió utazás mellett megítélésünk szerint nagyobb felelősség szükséges még az ismert nehéz körülmények között is.
Metróért Egyesület, 2017.04.11
Egyesületünk közleménye a mai napon (2014-09-15) a reggeli órákban a 3-as vonalon bekövetkezett eseményekről:
A mai napon reggel 05. 45-től egy órán át a hármas metró forgalmát több esemény együttes bekövetkezése akadályozta. Egy szerelvény kezdett füstölni a Lehel téren, amelynek eloltásához a tűzoltók segítségét is igénybe kellett venni. A forgalom ilyenkor a Deák tér és az Árpád híd között kerülne kizárásra, azonban a Deák téren egy Kőbánya-Kispest felé haladó vonat is ezzel egyidejűleg meghibásodott, a Deák téri fordítóvágányon került ideiglenesen félreállításra, így a forgalom e szerelvény eltávolításáig a Nagyvárad tér és az Árpád híd között szünetelt. A tűzesetben érintett, Újpest felé haladó vonatot nem lehetett a Lehel téren visszafordítani, mert ott az egyik váltó visszafordításra használhatatlan állapotban van, a szerelvény - természetesen utasok nélkül - csak az Árpád hídig közlekedve tudott Kőbánya-Kispestre visszaindulni. Emellett több hete nem működik az automatikus vonatvezető rendszer a Kőbánya-Kispest és a Határ út állomások között. A fentiek jól mutatják az M3 metró állapotát, amelynél sürgős beavatkozásra van szükség.
Egyesületünk közleménye a 3-as vonalon a mai napon történt tűzről:
Ma 16:59-kor az észak-déli metró Nyugati pályaudvar állomására behaladó vonat vezetője fényjelenséget és füstöt észlelt, a vonat az állomásra behaladt, ahol az utasokat evakuálták. A füst az állomást is elborította, a pályán lévő programszőnyeg olajsáros burkolata is kigyulladt. A tüzet 17:48-kor eloltották, a forgalom jelen pillanatban még nem állt helyre.
Az olajsáros programszőnyeg-burkolat veszélyeire a július 2-3-i éjszakai bejárás során is felhívta egyesületünk a figyelmet, a mai tűzeset is bebizonyította a veszély valódiságát. Az esemény valamilyen járműhiba következménye, valamint a pályát is a rossz állapotban lévő járművek szennyezik amely szintén alátámasztja a járműcsere szükségességét.
A Lehel téri 31-es váltó használhatatlansága miatt ilyen jellegű eseményeknél a forgalom átszervezése is nehézkesebb.
Egyesületünk közleménye a Moszkvában történt balesetről.
A Metróért Egyesület Közleménye
A Főváros Közgyűlése mai ülésén elfogadta az M3 metróvonal tervezéséhez szükséges kb. 65%-os (1,2 Mrd Ft) többletforrás biztosítására vonatkozó előterjesztést.
Az anyagot átolvasva leginkább kockázatos részének a leghamarabb 2017-ben kezdődő rekonstrukciót érezzük, addig kizárólag felmérési és tervezési feladatok folynak. Javasoljuk az ütemezést úgy átalakítani, hogy az előzetes felmerés után a tervezési feladatokban kapjanak nagyobb prioritást a kritikus szakaszok és ezekre -természetesen egységes műszaki tartalom mellett, a vasútépítéseknél szokványos gyakorlat szerint- külön kivitelezési tender kiírására kerüljön sor akár már 2014/15-ben. Ezzel a két kivitelezési feladat forrásigénye is külön kezelhető.
Ez a változtatás egy elfogadott előterjesztés esetében nehezen kivitelezhető. Előzetesen is megkerestünk több érintettet javaslatunkkal, azonban sajnos annak megváltoztatásra nem került sor, pedig ez megítélésünk szerint a biztonság javulását, illetve a források hatékonyabb felhasználását is szolgálná.
Metróért Egyesület
Közlekedésfejlesztési koncepció prioritásai (javaslat)
A mai napon két jelentösebb esemény történt a K-Ny vonalon.
Tapasztalatok az M2 metróvonal új biztosítóberendezésével
Két vonalszakasz leállás egy napon a 3-as vonalon.
Jármű füstölés a 3-as vonalon.
Kerékdeformációk az Alstom Metropolis szerelvényeken
Ismét füstölt egy jármű a 3-as vonalon
Búcsú a Szovjet szerelvényekről a 2-es vonalon
Közlemény a 3-as vonalon 2013.04.29-én történt üzemzavarról
Metrószerelvény füstölése a Széll Kálmán téren
Közlemény a 2013.03.15-én a K-Ny vonalon történt üzemzavrról.
Közlemény 2013-02-09 váltó meghibásodásról
Közlemény az É-D vonalon ma reggel történt műszaki meghibásodásokról
Közlemény nem közlekedett az M2 metró
Közlemény a December 18-án történt eseményről
Közlemény a 2012-12-10-én a 3 -as vonalon történt füstölésről
Közlemény a mai napon szükségessé vált 5 Km/h sebességkorlátozásról
Közlemény – kritikus állapotban van az észak-déli metróvonal
Közlemény - az Alstom-szerelvények forgalomba állítása
Sajtóközlemény
A ma délben a Pöttyös utca - Határ út szakaszon több mint 30 percig veszteglő szerelvény esete után ezen a szakaszon újabb esemény történt: 19 óra után egy 81-es kocsi menet-fék kapcsolója hibásodott meg és ennek következményeként tűz keletkezett.
Szerencsére a mai napon a két esemény nem kapcsolható közvetlenül, azonban a kiváltó okot mindenképpen érdemes feltárni. A Metróért Egyesület álláspontja szerint ezt mindenképpen az elavult, csak nagy nehézségek árán karbantartható járműpark jelenti, amelynek korszerűsítés nélkiüli további közlekedtetése akár az utasok közvetlen veszélyeztetését okozhatja.
Metróért Egyesület, 2012.06.02
Közlemény a Június 2-án történt eseményről
Egyesületünk anyaga a metró kocsik átjárhatóságának biztosítása érdekében, vészhelyzet esetén
Egyesületünk reagálása főpolgármester úr tájékoztatójára
Közlemény a Ferenciek tere állomáson történt füstölésről
16.29-kor a Ferenciek tere jobb peron mellé behaladó vonat vezetőfülkéjében füst keletkezett. A vonatból az utasok azonnal kiszállításra kerültek az állomást kiürítették. A tűzoltók 16.39-kor megérkeztek a helyszínre. A forgalom Deák tér Nagyvárad tér között szünetelt. A forgalom 17.08-kor beindult a teljes vonalon. Egyesületünk nem kommentálja a történteket.
Metróért Egyesület, 2012.05.11 17:15
Ideiglenes sebességkorlátozás
Ma reggel 20 Km/h ideiglenes sebességkorlátozás került elrendelésre az É-D vonal Népliget és Nagyvárad tér közötti állomásköz egy részében. A másik (bal) vágányon kb. 5 éve van 40 Km/h "ideiglenes" sebességkorlátozás. Ezek a tények önmagukban minősítik az É-D vonal infrastrukturájának műszaki állapotát.
Közlemény a 2012-05-05 eseményről, mely a Népliget állomáson történt
Válasz a BKV Zrt. elektronikus levelére, melyet az Egyesület elnökének magán email címére kűldött
Közlemény a Ferenciek tere állomáson történt metró füstölésről
Füstszűrő maszk a metrókocsikon
Egy metrótűz lehetséges következményei
A mai napon ismét füstölt egy 81-es tipusú metró kocsi
81-es tipusú metrókocsi füstölése
Megkezdödött a Szovjet metrókocsik selejtezése
Egyesületünk közleménye a KöKi épületkomplexum nem megfelelő utas tájékoztatási rendszeréről
Egyesületünk közleménye az utastéri világitás nélkül közlekedtetett metró kocsik ügyében
Fáradásos sínhibák az észak-déli metróvonalon
Sajtóközlemény
Mai napon 16.39-kor Arany János u és a Nyugati pu. között az alagútban jobb vágányon eltörött az úgynevezett csápos vízvezeték. Nagy mennyiségű víz lövellt fel az alagút tetejére és onnan vissza a közlekedő vonatokra. Sajnos a szellőzőkön keresztül utasok is megáztak.
Ez az esemény is megmutatja, hogy az É-D metró vonal műszaki berendezései és jármű állománya egyaránt kritikus állapotban van. Egyesületünk megítélése szerint elodázhatatlan ezekkel a problémákkal való érdemi foglalkozás és megoldási javaslatok kidolgozása szükséges.
Metróért Egyesület, 2012.03.06 17:15
Alstom próbafutás
A megszokott szovjet szerelvények mellett a napokban az alagútban is találkozhattak az Alstom-próbavonattal azok az utasok, akik csúcsidőn kívül használják a kelet-nyugati metrót.
A szerelvény a korábbi kritikus hibák kijavításának ellenőrzése (feszültségmentesítési próbák) után, a megfelelő biztonsági intézkedések megtartásával két forgalmi vonat között közlekedik.
Egyesületünk üdvözli a próbafutások rendszeres megindulását. Reméljük, hogy ezek hamarosan elvezetnek a korszerű szerelvények rendes üzembe állításához, a sokszor balesetveszélyes orosz szerelvények kivonásához.
Metróért Egyesület, 2012.02.27
Sajtóközlemény
A mai napon 17.43-kor le kellett állítani a forgalmat a K-Ny (2-es) vonalon a Deák tér és a Déli pu. között, mert a Batthyányi tér balon füstölt egy Ev típusú metrókocsi. A vízködoltó berendezést üzemeltették és a tűzoltók is percek alatt a helyszínen voltak. Utasok nem voltak veszélyben, mivel a metró dolgozói azonnal kiürítették az állomást.
Egyesületünk ismételten felhívja a döntéshozók figyelmét, hogy a metró járműparkja jelen állapotában elsősorban az üzembiztonságot, de az utasok biztonságát sem garantálják.
Megítélésünk szerint nem odázható tovább érdemi intézkedések megtétele. A lehető legrövidebb idő alatt szükséges lenne az Alstom szerelvények forgalomba állítása és azonnali döntés a járművek általunk javasolt részleges felújítására vagy járművek beszerzésére vonatkozóan (új vagy használt). Egyesületünk korábban megvizsgálta Közép- Kelet Európában a használt jármű beszerzési lehetőségeket is, amelynek eredményei a BKV Zrt. illetékes szakemberei előtt – a járműfelújítási javaslattal együtt – ismertek.
Félő, hogy az igen gyakran bekövetkező rendkívüli események nem minden esetben lesznek következmény nélküliek, amelyek egy utasokkal elfoglalt jármű kiégésére gondolva – a szinte lehetetlen mentés következtében – felmérhetetlenek.
Metróért Egyesület, 2012.02.20
Látogatás a 4-es metrónál
Egyesületünk lehetőséget kapott, hogy megtekintsük a 4-es metró két épülő állomását. A Kelenföldi pu. és a Tétényi út állomásokat volt alkalmunk megnézni. Mindkét állomás szerkezet kész, a Tétényi úton a belső szerelési munkálatok is már előrehaladott állapotban vannak. A pálya is ezen a szakaszon készen van. Egyesületünk örömmel üdvözli a metró hálózat már belátható távolságban lévő bővülését, egyben hangot adunk azon véleményünknek, hogy ez a metró vonal megfelelő szerepet Budapest közösségi közlekedésében csak teljes kiépítése esetén tud betölteni. (Budaörs-Újpalota)
Metróért Egyesület, 2012.02.17
Sajtóközlemény
A Budapesti Metróért Egyesület a sajtóból (http://magyarnarancs.hu/belpol/politikai-megfigyeles-bkv-nal-78540) értesült, hogy egy megbeszélésen, melyen a BKK vezérigazgatója is részt vett felmerült a metrónál dolgozók politikai megbízhatóságának a megfigyelése.
Habár egyesületünk minden közvetlen politizálástól távol tartja magát, de ez ellen a szemlélet ellen tiltakozunk.
Elképesztőnek és érthetetlennek tartunk minden olyan gondolatot, hogy a metrónál sajnálatosan már szinte „menetrendszerűen” jelentkező eseményeket valaki ne műszaki anomáliákként, hanem valamilyen összeesküvés elmélet részeként kezelje. 3 000 000 km-nél is többet futott járművek, 35 éve csurgalék vizektől erodáló pálya, ezek szigorú műszaki tények. Úgy gondoljuk, hogy felesleges hangulatkeltés és összeesküvés elméletek helyett ezek megoldására vezető gyakorlati lépések szükségeltetnek.
Ismételten jelezzük, hogy az É-D-i metró járműállomány élettartamának meghosszabbítására Egyesületünk kidolgozott egy koncepciót, melynek műszaki tartalmát érdemben a metrónál dolgozó szakemberek sem vitatták. Akár e terv, akár más elfogadható javaslat (pl. használt jármű beszerzése) irányában kellene elindulni a pálya forgalombiztonsági feltételek folyamatos meglétét biztosító részleges felújítása mellett.
Metróért Egyesület, 2012.02.02
Sajtóközlemény
A mai napon az É-D (3-as) metró vonalon 06.50-kor le kellett állítani a forgalmat a Lehel tér és Újpest központ között, mert füstölést tapasztaltak. A forgalom egy órán át szünetelt, a füstölés okát nem sikerült felderíteni.
08.15-kor a forgalmat ismételten le kellett állítani, mert ismét füstölést tapasztaltak. Ekkor a Lehel tér és a Nagyvárad tér között szünetelt a forgalom. Deák téren észlelték a füstölést.
09.12-kor a forgalom beindult. A füstölést egy 81-es típusú motorkocsi meghibásodása okozta.
Egyesületünk ismételten felhívja a figyelmet, hogy politikai jellegű viták helyett olyan feltételeket kellene teremteni, hogy a járműveket és az infrastruktúrát biztonságosan lehessen üzemeltetni.
Metróért Egyesület, 2012.01.30 09:16
A Metróért Egesület reagálása a BKK fejlesztési elkepzeléseire
Áramszedő papucs leszakadása az É-D vonalon
Sajtóközlemény
A mai és a tegnapi napon egyaránt le kellett állítani a metró egy-egy szakaszán a forgalmat füstölés miatt.
A tegnapi napon a K-Ny (2-es) vonalon a Deák téren egy Ev3-as típusú szerelvény utolsó kocsija füstölt egy vezérlési áramkörhöz tartozó tekercs zárlata miatt (valótlan a BKV azon állítása, hogy a meghibásodást a vonat fékrendszere okozta).
A mai napon az É-D (3-as) vonal Corvin negyed állomásán a falról leváló burkolati elem ért hozzá az áramszedő papucshoz és zárlatot okozott.
A két esemény alátámasztja a Budapesti Metróért Egyesület azon álláspontját, hogy sürgősen meg kell kezdeni az érdemi előkészítését a gördülőállomány, illetve az infrastruktúra felújításának.
Metróért Egyesület, 2012.01.10
Használt metró járművek beszerzésének lehetősége
Sajtóközlemény
A mai napon napon reggel 8 órakor sín törés történt az É-D (3-as) vonalon a Dózsa György úti állomásután a jobb vágányon. A hibás pálya szakaszon a szerelvények 5 Km/h sebességgel közlekedhettek. Az esemény miatt a délelőtt folyamán jelentős késések, torlódások keletkeztek a vonalon. A hiba ideiglenes javítása után (sín hevederezés) 20 Km/h-ra emelték a korlátozás mértékét, az ideiglenes javítás 11 óra 50 percre készült el.A mai síntörés is megerősíti egyesületünk azon véleményét, hogy az É-D vonal infrastrukturális műszaki állapota is– a gördülő állomány állapota mellett sürgős beavatkozást igényel.
Metróért Egyesület, 2011.12.28
Az Észak-déli metróvonal járműparkja – koncepció javaslat
Sajtóközlemény az É-D vonalon bevezetésre kerülő sebességkorlátozásról
A mai napon nyilvánosságra került, hogy a BKV Zrt. holnaptól 60km/h-s sebességkorlátozást vezet be a hármas, észak-déli metró teljes hosszára (természetesen azokon a helyeken, ahol ettől alacsonyabb sebességgel lehet haladni, továbbra is érvényben marad a korábbi korlátozás). Az intézkedés műszaki alapja a vasúti pálya kritikus állapota a szakemberek szerint . A fenti értesülést a Budapesti Metróért Egyesület is megerősíti.
A magánaljakban (amelyek mindkét sínszálat külön-külön támasztják alá és rögzítik) készített furatokba a lekötést biztosító csavarokat egy két komponenses, Icosit nevű ragasztóanyaggal rögzítik. Ennek a megoldásnak kellene a rugalmasságot biztosítani, azonban a csurgalék vizek ezeket a rögzítéseket tönkretették.
Habár a vonalon várhatóan csak kisebb mértékű késés lesz tapasztalható, a napi rendszerességgel nem alkalmazott vezetéstechnika következményeként az utazási komfort csökkenhet, illetve a járművezetők terhelése indokolatlanul megnövekszik.
A pálya leromlott állapota a szakemberek előtt ismert volt. A Nagyvárad tér - Népliget között a bal vágányon 3 éve (!) 40 km/h sebességkorlátozás van érvényben, érthetetlen számunkra, hogy ennyi idő alatt semmi nem történt a pályahiba elhárítása érdekében.
A pályaszerkezet leginkább igénybevett elemei a sínlekötések, illetve a magánaljak mivel a merev alépítmény miatt a teljes rugalmasságot ezeknek a szerkezeti elemeknek kell biztosítaniuk (a normál vasút pályánál ehhez jelentősen hozzájárul a zúzottkő ágyazat is). Külföldi példák mutatják, hogy a Budapesten alkalmazott szerkezetekhez képest sokkal megbízhatóbb, biztonságos, kisebb karbantartási igényű megoldások is léteznek. Egyesületünk javasolja, hogy a probléma kezelését, a sínlekötő szerkezetek cseréjét, illetve a rögzítések javítását a BKV Zrt. a nagyobb sebességgel járható szakaszokon az üzembiztonság elérése érdekében haladéktalanul kezdje meg.
Metróért Egyesület, 2011.12.12
Metróért Egyesület Közleménye
Ma sincs béke, M2 Déli-Deák között nem közlekedik, Déliben váltó füstöl.
Metróért Egyesület, 2011.12.11
Metróért Egyesület Közleménye
A mai napon az É-D-i (3-as) vonalon a reggeli csúcsforgalomban 1 óra 10 percen keresztül szünetelt a forgalom jelentős szakaszon (Lehel Tér-Nagyvárad Tér között) . Az adott napszakban a város zsúfoltsága miatt az autóbuszokkal való pótlás, megfelelő színvonalon szinte lehetetlen feladat.Ismereteink alapján a BKV által okként megjelölt idegen tárgy okozta zárlat, valós információ.Ugyanakkor megjegyezni kívánjuk, hogy az esemény rámutat arra, hogy egyrészt járművekről leesett idegen tárgyak (alkatrészek) lehetnek az alagútban, illetve az üzemszünetben történő pálya takarítások ritkábbá válása veszélyeket rejt magában.Egyesületünk továbbra is igyekszik szerény eszközeivel hozzájárulni a metró közlekedés biztonságának és színvonalának emeléséhez.
Metróért Egyesület, 2011.12.09
A Metróért Egyesület Közleménye
2011. november 25-én 13:36-kor az É-D vonalon Kőbánya-Kispestről utasokkal induló metró kocsin mechanikai törés keletkezett az egyik szerkezeti elemen. Szolgálatban lévő metrós dolgozó észlelte a meghibásodást és azonnal megállíttatta a szerelvényt, így személyi sérülés, baleset nem történt. A vonat visszaállt az állomásba és kiszállították az utasokat. A tovább közlekedő kocsiról lelógó alkatrész leesése szinte 100%-os valószínűséggel kisiklásos balesethez vezethetett volna, melynek következményei az alagúti pályaszakaszon felmérhetetlenek. Egyesületünk minden tőle telhetőt megtesz, hogy a jelenlegi áldatlan műszaki állapotok javuljanak és ne következzen be hasonló, az utasok biztonságát súlyosan veszélyeztető esemény.
Részlet egy hozzánk érkezett levélből:
Tisztelt Metróért Egyesület!
Esélyegyenlőségi panaszt teszek azzal kapcsolatban, hogy az átépített Kőbánya-Kispesti metró-végállomáson (továbbiakban Kö-Ki) még mindig nem működnek a metróperonok elérését segítő liftek és mozgólépcsők - annak ellenére, hogy a Kö-Ki végállomás teljes átépítését indokló, újonnan épített "Terminál" bevásárló-pláza immár sok hete a kereskedelmi forgalomnak megnyitva üzemel és ott működnek a liftek, illetve a mozgólépcső is!
Amikor a fenti problémával kapcsolatban a Kö-Ki állomáson a BKV-s személyzetet kérdőre vontam, azt a választ kaptam, hogy az új rozsdamentes mozgólépcsőkre nem lehet embert engedni, mert bekapcsolva ráznak - mármint az áram rázza meg a rálépőket (talán hibás beépítés miatt). Azt is mondták, hogy a Kö-Ki lépcsőzés elkerülésének módjáról naponta 20-30 "öregasszony"érdeklődik náluk, de egyelőre nem tudnak nekik biztatót ígérni, 2011-ben valószínűleg már nem is lesz megnyitva!
Véleményem szerint ez nem indok a beindítás halogatására, mert áramütésveszélye, pl. hibás földelés esetén igazságügyi szakértőt kell a helyszínrehívni, jegyzőkönyvezni és annak alapján azonnal rapportálni a német gyártóta helyszínre, hogy saját szakembereivel, saját költségén rögtön hárítsa el ahibát. Ha ezt nem teszi meg, szerződést kell bontani vele, mert van másgyártó cég is - az orosz mozgólépcsők például évtizedek óta járnak gondnélkül a budapesti kettes és hármas metró mélyállomásain!
A BKV Zrt. válasza:
"Kérdéseivel kapcsolatbana BKV Zrt. a következőkről tájékoztatja:
A KÖKI metró- és autóbusz végállomás ideiglenes használatbavétele megtörtént, de a további szükséges kivitelezési, javítási munkák befejezése még hátravan.
A Kőbánya-Kispesti metró végállomáson beépített liftek és mozgólépcsők használatbavételi,engedélyezési eljárása folyamatban van. Amint az engedélyezési eljárás lezajlik,a mozgólépcsők és a liftek üzembe helyezése megtörténhet.
A közlekedési csomópont akadálymentes közlekedése az átmeneti időszak alatt részben biztosított a bevásárló központ mozgólépcsőin keresztül.
Cégünk lehetőség szerint mindent megtesz az akadálymentes közlekedés mielőbbi biztosításának érdekében,azonban a beruházó, illetve a kivitelezési munkák késése miatt nem kerültekidőben átadásra a BKV területén lévő liftek és a mozgólépcsők. A Beruházót több alkalommal felszólítottuk az engedélyek beszerzésének sürgősségére.
A továbbított e-mail-ben lévő „BKV-s személyzet” nem beazonosítható, így nem ellenőrizhető az e-mailben foglalt információ eredete, de ez az esetleges nyilatkozat nem tekinthető hivatalos közlésnek a BKV részéről. Az utasok tájékoztatását végző forgalmi munkatársak azzal az elégséges információval rendelkeznek, hogy jelenleg a mozgólépcsők és a liftek üzembe helyezése nem történt meg. A liftek és mozgólépcsők üzemeltetésével kapcsolatban a megfelelő oktatást a forgalmi személyzetek megkapták.
Üdvözlettel:
BKV Zrt."
Egyesületünk örömmel nyugtázza, hogy a mai napon már üzemelnek a lépcsők és liftek az állomáson
Metróért Egyesület, 2011.12.10