Akadálymentes a 3-as vonal?
Több mint fél év telt el a 3-as vonal középső szakaszának felújítása óta. Az északi és a déli szakaszok felújítása korábban már megtörtént. 
 A munkálatok egyik fontos eleme a vonal akadálymentességének megvalósítása volt. Az előkészítés időszakában módosításra kerültek a tervek, mert az eredeti elképzelés, csak 12 állomás akadálymentesítését tartalmazta.
 A vonal felújítására többlet anyagi forrásokat kellett igénybe venni a kívánt cél elérésének érdekében. Az ünnepi átadásra a mozgáskorlátozottak képviselőit is meghívták. 
 Az elmúlt több, mint fél évben talán egyetlen nap sem volt, amikor a teljes vonal, minden állomása, a teljes üzemidőben akadálymentesen igénybe vehető lett volna.
 Új berendezések átadása után elfogadható, hogy jelentkeznek apróbb hibák, beállítási problémák, de ennyi idő elteltével már ezeknek a szerkezeteknek a rászoruló utasokat kellene szolgálniuk.
 Nem feladatunk eldönteni, hogy a gyártó Cnim nem megfelelő minőségű lifteket szállított, vagy a BKV képtelen ezeket rendben karbantartani., üzemeltetni, de véleményünk szerint, ez így elfogadhatatlan.
 Nehéz elképzelni, milyen lehet, amikor egy mozgáskorlátozott ember A pontból el akar B pontba jutni és „orosz rulettet” játszhat, hogy működni fognak a liftek, vagy sem.
 Változást várunk!

Az Egyesület közleménye a 3-as metró felújításával kapcsolatban.
Metróért Egyesület közleménye
   A 3-as metró felújításának előkészítésekor egyesületünk javasolta a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés -ismertebb nevén Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) teljes cseréjét. Javaslatunkat számos szakmai érvvel támasztottok alá. A javaslatunkat a döntéshozók elutasították pénzügyi okokra hivatkozva. A teljes felújítás 230 milliárd forintba került, ennek kevesebb mint 10 %-a lett volna a berendezés cseréje. A XXI. században világszerte szakmai közmegegyezés alakult ki, a korszerű digitális rádiókommunikáción alapuló rendszer tekintetében. -Ilyen rendszer működik a 2-es és 4-es vonalunkon is. 
A 3-as vonalon működő AVR. a 80-as években került beszerzésre Franciaországból, már akkor sem a komplett rendszer került megvásárlásra, különböző okok miatt. A felújítás során a fedélzeti számítógépeket gyakorlatban átrakták a régi -elektronikát a csak nyomokban tartalmazó szerelvényekből, a jelenlegi japán hajtásláncot alkalmazó és elektronikus vezérlésű szerelvényekbe. A berendezés statikus elemeit részben „leporolták”, részben a felújítás alatt felszedett programszőnyeg egy részét újragyártották. 
Az eredmény siralmas lett. A felújítás befejezése óta problémák sokasága jelentkezett.    ( Indokolatlan megállások, vészfék működések, állomásból való „kicsúszások”) Az üzemeltető különböző módon próbálta megoldani a hibákat. Egyelőre sikertelenűl.
A berendezés alapüzemmódja a PA üzemmód. Ez magyarul az automatikus vezetést jelenti, -ilyenkor a járművezető egy úgynevezett startgomb megnyomásával indítja a járművet, ilyenkor az ajtók működését, utastájékoztatást kezeli, és természetesen figyelnie kell számtalan dologra. Van egy alacsonyabb szintű üzemmód, az ellenőrzött kézi vezetés. (CMC) Ebben az üzemmódban a járművezető vezeti a szerelvényt, a berendezés ellenőrzése mellett. A jármű biztonságos felügyelete ebben az üzemmódban is adott. Ugyanakkor a járművezető terhelése nagyságrenddel nagyobb. Jelenleg ebben az üzemmódban tudják csak a közlekedést fenntartani. 
-Megjegyezni kívánjuk, hogy a két személyes (motorkocsivezető-segédvezető) megszüntetésének a feltétele volt a teljes automatikus üzemmód, a CMC, mint kiegészítő lehetőség volt adott. (Vezetés gyakorlása, ideiglenes sebességkorlátozás, bizonyos járműmeghibásodások, stb) Röviden fogalmazva jelenleg a kivételes lehetőség lett az üzemszerű. 
Természetesen egyesületünk nagyra értékeli a vonal felújításának eredményeit,ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy egy szakmaitlan döntésnek, most olyan következménye van, amely nehezen elfogadható, illetve nem látjuk milyen hosszútávú megoldást lát az üzemeltető.
Metróért Egyesület 2023. 09. 23.
A közlekedés biztonságát növelő javaslatok a BKK részére.
Megnéztük az újonnan átadott állomásokat
VIDEÓ
(Fotó: Nagy Iván)

Átütemezték a M3 rekonstrukció átadási menetrendjét.
– 2023 januárjában megnyílnának az utasok előtt a Ferenciek tere és Deák Ferenc tér állomások, így Deák Ferenc tér Kőbánya-Kispest között már metró szállítaná az utasokat. Az autóbuszos pótlás Deák Ferenc tér és Göncz Árpád városközpont között lenne.
– 2023 márciusában átadnánk az utasforgalomnak a Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokat, valamint a Dózsa György utat már akadálymentes elérhetőséggel. Így az M3-as metró már a teljes vonalon közlekedne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon megállás nélküli áthaladással. A metrópótlás teljesen megszűnne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomáspótló járatokkal lenne megközelíthető.
– 2023 májusában megnyílna az utasforgalom előtt a Nagyvárad tér és Lehel tér is (ahol a korszerűsítés csak 2022 májusában kezdődött), így befejeződne az M3 metróvonal rekonstrukciója.
A felújításról és a munkálatok menetéről folyamatosan tájékoztatást adunk, a forgalmi változásokról, forgalomszervezésről, metrópótlásról a BKK kapcsolódó oldalán lehet tájékozódni.
(Fotó: Biró Endre)
A főváros utólag átírta az M3-as metró ütemtervét, hogy ne látszódjon, negyedévet csúszik az átadás
VG cikke
(Fotó: Bíró Endre)
Ütemterv szerint halad a 3-as metró átadása (BKV közlemény)

Az M3 felújításáról számos olyan információ
  jelent meg a napokban, amelyek félreértésre
  adhatnak okot, pedig az alaposan dokumentál
  beruházással kapcsolatban minden ütemterv
  szerint halad. Így néhány félrevezető címmel
  ellentétben - reményeink szerint – néhány
  állomást még a tervezettnél hamarabb is sikerül
  átadni az utasoknak.
A BKV eddig is következetesen azt kommunikálta
 , hogy jövő év tavaszán adható át az utasforgalomnak
  az M3 teljes szakasza – az első negyedéves befejezést
  követő hatósági ellenőrzések után. A helyzet semmit
  nem változott, a második negyedév és a tavaszi
  időmegjelölés nem ellentétes fogalmak, ezért a 
 csúszásra utaló címek félrevezetők és nem fedik
  a valóságot. A kivitelezési munkák ütemterv szerint
  haladnak és - reményeink szerint - még a tervezettnél
  hamarabb is sikerül átadni néhány állomást az
  utazóközönségnek.
Jelenleg is tárgyalásokat folytatunk a kivitelezőkkel egy
  olyan ütemezésről, amiről azt gondoljuk, hogy az 
 utasok és a városban közlekedők érdekeit szolgálja.
  Az M3 metró teljes vonalán a felújítási munkálatok
  befejeződnek 2023 márciusában. Az állomások
  utasforgalomnak történő átadását a következők
  szerint tervezzük:
2023 januárjában megnyílnának az utasok előtt a
  Ferenciek tere és Deák Ferenc tér állomások, így
  Deák Ferenc tér Kőbánya-Kispest között már metró
  szállítaná az utasokat. Az autóbuszos pótlás 
 Deák Ferenc tér és Göncz Árpád városközpont között lenne.
2023 márciusában átadnánk az utasforgalomnak a
  Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásokat,
  valamint a Dózsa György utat már akadálymentes
  elérhetőséggel. Így az M3 metró már teljes vonalon
  közlekedne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon
  megállás nélküli áthaladással. A metrópótlás teljesen
  megszűnne, a Nagyvárad tér és Lehel tér állomáspótló
  járatokkal lenne megközelíthető.
2023 májusában megnyílna az utasforgalom előtt
  a Nagyvárad tér és Lehel tér is - ahol a korszerűsítés
  csak 2022 májusában kezdődött - így befejeződne
  az M3 metróvonal rekonstrukciója.
A lassan öt éve tartó beruházás sok türelmet, együttműködést
  kívánt és kíván még néhány hónapig a lakosság és az 
 érintettek részéről. Igyekszünk minden aktuális és fontos
  információt megosztani a rekonstrukcióról, láthatóvá tenni
  - cikkek, fotók, videók formájában - mi és miért történik
  a föld alatti kivitelezés során, de beszámoltunk a projekt
  nehézségeiről és a megoldásokról is.
Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukcióját érintő
  minden lényeges információt megosztunk a projekt
  hivatalos honlapján. 
Köszönjük utasaink eddigi türelmét és megértését!
(Forrás: BKV) (Kép: Bíró Endre)
