Egy metróbaleset margójára.
h, 01/24/2022 - 10:31 | Anonymous
2007-ben kísértetiesen hasonló baleset történt, mint péntek este. Azóta 15 év telt el. Az anyagi kár akkor töredéke volt a mostaninak. Ennek az az oka, hogy akkor mindkét szerelvény vészfékezett, most az egyiknél az ütközés után a motorkocsivezető leblokkolt.
Minden szakember tudta, hogy nem igazán megnyugtató a Kö-KI kihúzók biztonsági szintje. Semmi érdemi lépés nem történt, Eljött a rekonstrukció, nem hogy a vonatbefolyásoló rendszer nem került lecserélésre egy korszerűbbre (drága), de a biztonsági feltételek sem kerültek javításra.
Nincs AVR a III-as kihúzóban. Amennyiben lett volna, a pénteki balesetben az ugyan szabályosan induló szerelvény, abban a pillanatban vészfékezett volna, amikor a II.-ben vörös jelző meghaladás történik. Az anyagi kár meg sem közelítette volna a mostanit. A II.-es kihúzót meg kellett volna hosszabbítani néhány tíz méterrel, így a jelző és a hozzátartozó autóstop hátrébb kerül és vörösjelző meghaladáskor biztosított a védőtávolság a váltóig.
A baleset közvetlen oka nyilvánvalóan a motorkocsivezető szabálytalan munkavégzése, de a közvetett okok a rosszúl értelmezett takarékosság és a szakma iránti alázat hiánya.
(Fotó: a 2007-es baleset)
Tags: Hírek