Reagálás az M3-as metrókocsik rozsdásodásáról megjelent mfor cikk állításaira
A mai napon ’M3-as metrókocsik: a rozsdásodásnál is nagyobb a baj’
címmel megjelent cikk megfogalmazása több pontban félreérthető.
A helyzet tisztázása, valamint a korrekt tájékoztatás érdekében a
legfontosabb állításokra a BKV az alábbiakban reagál.
A rozsdásodás kérdésköre:
Leszögezzük, hogy a cikkben foglaltakkal ellentétben nem a kocsik
vázszerkezeténél, hanem a vázat burkoló lemeznél észlelhető rozsdásodás.
Az Igazgatóság a 2019. december 10-i ülésén az M3 járműállomány műszaki állapotával
kapcsolatban meghallgatta a menedzsment részéről elhangzott szakértői véleményeket,
amelyek alapján megállapította, hogy a járműállománnyal kapcsolatban felmerülő
problémák kezelése szakszerű, ezért külső fél bevonása a folyamatokba nem
szükséges. Az elhangzott szakértői vélemények alapján az Igazagatóság
– 1 tag kivételével – a menedzsment javaslatait a helyzet kezelésére elfogadta.
A BKV Zrt. menedzsmentje a 2019. december 10-i ülés alkalmával arról
tájékoztatta az Igazgatóságot, hogy nemcsak az orosz járművekkel fordultak
elő korábban problémák, hanem általában minden vasúti szerelvény
üzembeállításánál jelentkeznek kezdeti javítási vagy módosítási feladatok.
A BKV Zrt. már 2017 májusában látta azt, hogy a felújítási és korszerűsítési
technológián módosítani szükséges annak érdekében, hogy a szerelvények
a tervezett 30 éves élettartam egészében üzemeltethetők legyenek.
Ezt társaságunk azonnal jelezte is az orosz fél részére.
Ezt követően a járművek a módosított technológiának megfelelően készültek
az Üzemeltető részére.
A BKV Zrt. a metróállomány üzemeltetését a megszokott magas színvonalon végzi,
de a fenti előzmények alapján kiemelt figyelmet fordítunk a technológiai módosítás
előtt felújított járművek üzemeltetésére. Ennek eredménye, hogy jelenleg az első
prototípus szerelvény kivonásra került garanciális felülvizsgálat és javítás céljából.
A javítást az orosz fél saját költségére végzi el.
Semmilyen műszaki, többlet hozzáadott értékkel nem bírna a külső szakértő
bevonása, mivel a BKV Zrt. szakembergárdája maximálisan felkészült a probléma rendezésére.
Ennek alapján döntött a BKV Zrt. Igazgatósága arról, hogy nem szükséges külső szakértő bevonása.
Beszerzés kérdésköre:
A cikkben ellentmondásként jeleníti meg a szerző a beszerzés és a felújított járművek fogalmát.
A valóság ellenben az, hogy a két fogalom nem ellentéte egymásnak, ugyanis a felújítást a
BKV Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás keretében pályáztatta meg. Ennek megfelelően a „beszerzés”
szó a társaságon belül magába foglalja a felújított járműveket is.
BKV Zrt.