A Metróért Egyesület javaslat tervezete az É-D vonal pótlására a felújítás első szakszában
Egyesületünk javaslata, hogy az M3 felújítása a középső szakaszon (Lehel tér - Nagyvárad tér) kezdődjön meg mielőbb, ezt ennek korossága és a mélyvezetésű alagútból szükséges esetleges mentés lehetetlensége indokolja.
Alapelveink:
1. a teljes kapacitás pótlására az eredeti nyomvonalon nem szabad törekedni, az nem megoldható
2. kommunikálni kell a kerülő útirányokat
3. a rendszerből kinyerhető kb. 50-60 db csuklós autóbusszal a tervezett pótlás teljesíthető legyen.
Javaslatok:
1. a 32, 34 és 106-os autóbuszok meghosszabbítása a Nyugati pályaudvarig
2. a 9-es busz a Nyugati pályaudvaron csatlakozva a Kálvin térig változatlan útvonalon halad, majd a Baross utca helyett az Üllői úton közlekedik a Népligetig, ahonnan a Könyves Kálmán körúton keresztül éri el eredeti útvonalát a Kőbányai útnál
2b. a 24-es villamos Blaha Lujza térre vezetése és sűrítése, a Keleti pályaudvart a 37-es villamos érné el (csatlakozás a Nagyvárad térről az M4-re és a nagykörútra)
3. a gyűrűs helyettesítő járatok (1-es villamos, 4-6-os villamos lehetőség szerinti sűrítése)
A járatok pontos paramétereinek kiszámításán dolgozunk, de erre vonatkozóan szívesen vennénk az ezzel hivatásszerűen foglalkozók segítő közreműködését is.