A 4-es metróvonal meghosszabításának lekerülése Budapest fejlesztési terveiről.
A hírek szerint véglegesen kikerült Budapest közlekedési fejlesztési elképzései közül a 4-es metró meghosszabbításának terve.
Egyesületünk a döntéssel nem ért egyet. A 4-es metró jelenlegi formájában egy közlekedési torzó, melynek fenntartása jelentős költséggel jár. Ugyanakkor a vonal magában hordozza annak lehetőségét, hogy a főváros egyik legfontosabb gerincvonalává váljon. A vonal egyetlen értelmes közlekedés-stratégiai szerepe a meghosszabbítás lehet. Északi irányban Zugló, Újpalota, valamint a az M3-M0 autópályák találkozásánál kiépíthető P+R parkoló olyan utasforgalmat generálhat, melynek színvonalas kielégítése csak gyorsvasúti rendszerrel képzelhető el. Déli irányban Budaörs, illetve az M1-M7 autópálya mellé telepített P+R parkoló adhat egy megfelelő végállomást a vonalnak.
A villamos közlekedés visszaállítása a Thökölyi út- Rákóczi út- Erzsébet híd tengelyen 40-50 év visszalépést jelent megítélésünk szerit Budapest belvárosának közlekedésében. Ez egy olyan közlekedéspolitikai anakronizmus, mint ha a 3-as metróvonal felújítása helyett az Üllői útra a 63-as, a Váci útra a 3-as villamost állítanák vissza és ezzel kijelenthetővé válna, mely szerint nincs is szükség a 3-as metróvonalra.
Metróért Egyesület 2015-04-27