A 81-717.6 kocsitípus főbb jellegzetességei
h, 11/11/2013 - 21:18 | Anonymous
A 81-717.6/714.6 metrókocsitípus főbb jellemzői
A típust a 81.717.5/714.5 szerelvénytípus továbbfejlesztésével alakították ki. Az első prototípus 2007-ben készült el, a sorozatgyártás a Metrowagonmash üzemében 2009-ben kezdődött. Jelenleg a járművek Moszkvában és Nyizsnyij Novgorodban közlekednek.
Főbb változások a nálunk is közlekedő típusokhoz viszonyítva:
Járműszerkezet és forgóváz
- megerősített tengelyek és szekrényváz
- modernizált forgóváz újratervezett forgóvázkerettel és csapágyazással
Utastér
- gépi szellőztetés külön vészhelyzeti szellőztetési üzemmóddal
- fénycsöves világítás
- az ajtómozgatás automatikus lelassítása a véghelyzetek elérése előtt
- nem záródó ajtók jelzése és ajtózárási figyelmeztetés
- vandálbiztos ülések
- kemény műanyag utastéri burkolat
- bővített kapaszkodó-készlet
- megnövelt hő- és hangszigetelés
Vezetőfülke
- a fülke mérete 30%-kal növekedett
- új, ergonomikus vezetőasztal
- önálló légkondicionáló berendezés
- rezgéselnyelő vezetői ülés
- javított fülke-hangszigetelés
Biztonság és utastájékoztatás
- elektronikus viszonylatjelzés
- automatikus tűzérzékelő- és oltóberendezés csapágy-hővédelemmel
- vonatadatok regisztrálása
- utastér kamerás megfigyelése, zajmentes kommunikációs rendszer
- a teljes vonat hosszában egységesen megvalósított vészhelyzeti menekítési rendszer
-
távvezérelhető átjáróajtók a kocsivégeken
-
biztonságos átlépési lehetőség a kocsik között
-
menekítőlétra a szerelvény két végén
-
(Fordítás: Györök Balázs)
Tags: Hírek