Kisiklások a kisföldalattinál
A Közlekedésbiztonsági Szervezet is vizsgálja a budapesti M1 földalatti 2013. 10. 30-án a Vörösmarty téri végállomásán történt siklásának okát. Az esetet ugyan a vonatkozó jogszabályok értelmében nem köteles a KBSZ vizsgálni, de mivel két héten belül ugyanazon az állomáson már másodszor siklott ki a földalatti egyik járműve, több órára megbénítva a főváros tömegközlekedésének egyik fontos szakaszát, ezért a Szervezet saját hatáskörében döntött a független szakmai vizsgálat megindításáról.
Mindkét siklás utasok nélkül következett be, amikor a szerelvényt az induló vágányra akarták átállítani. A legutóbbi esemény napján megtartott helyszíni szemle megállapította, hogy miután az utasok kiszálltak és a szerelvény kihúzott a peron mellől, a jármű első forgóvázának első tengelye siklott ki egy váltón.
A KBSZ balesetvizsgálói a helyszíni szemle során meghallgatták a járművezetőt és a forgalmi szolgálattevőt, áttekintették a jármű és személyzet dokumentumait, méréseket végeztek a pályán és a váltón.
Az esetet követő napon megvizsgálták a siklott járművet műhelyi keretek között, kiemelt figyelmet fordítva a jármű nyomkarima kenő berendezésének működésére, illetve ellenőrizték a kerekek méretét, amelyeket megfelelőnek találtak.
A szakmai vizsgálat további lépései között sor került a jármű adatrögzítőjének kiértékelésére, a helyszíni szemlén rögzített műszaki állapotok, valamint a pályán és a váltón mért adatok kiértékelése, a pálya és a jármű korábbi állapotára, karbantartására vonatkozó dokumentumok, illetve a vonatkozó szabályok, utasítások áttekintésére.
(Fotó: Index)