20%-nál nagyobb a lapos Alstom metrókocsik aránya
A Metróért Egyesület korábban nyilvánosságra hozta, hogy álláspontja
szerint szinte mindegyik Alstom Metropolis metrószerelvény rendelkezik
lapos kerekekkel. Az Alstom Transport közleményében elismerte, hogy
tapasztalható 4 metrókocsi egyes kerekein úgynevezett keréklaposodás, de az
az utasbiztonságot nem befolyásolja.
Egyesületünk a mai napon megvizsgálta az Alstom Metropolis szerelvények
futását. A 18 óra körül forgalomban lévő szerelvényekben 22 kocsinál
hallottunk véleményünk szerint laposodásra utaló hangokat, elsődlegesen a
szerelvények vezetőállásos kocsijainál.
Megfigyelésünk szerint - amely nem terjedt ki valamennyi, a vonalon
közlekedő szerelvényre - tehát az M2 vonalon futó 110 db Alstom kocsi 20%-a
legalább érintett a meghibásodásban. Véleményünk szerint ez tömeges hibára,
nem egyedi jelenségek elszaporodására mutat rá.
Ennek megfelelően kérjük az Alstom Transportot, hogy korábbi cáfolatát a
lapos kocsikra vonatkozó észleleteinkkel kapcsolatban szíveskedjen
helyesbíteni. Kérjük tisztelettel továbbá, hogy a BKV, illetve a BKK
illetékesei is szíveskedjenek nyilatkozni az ügyben, mivel a Metróért
Egyesület álláspontja szerint a járművek megfelelő műszaki állapota
elsődlegesen az üzemeltető és nem a szállító érdeke.
Habár a laposodás önmagában nem veszélyezteti a forgalom biztonságát, a
jelenséget szükséges lenne mielőbb megszüntetni, mivel a fokozott dinamikus
igénybevétel mind a jármű, mind a pálya idő előtti elhasználódását
okozhatja. Szükségesnek tartjuk a jelenég okait még a garanciális idő
lejárata előtt tisztázni, mivel a többször esztergálással javított kerekek
esetében esetlegesen szükséges kerékpárcsere költségei igen jelentősek
lehetnek.