Éjszakai pálya bejárás
A bal vágányon haladva megvizsgáltuk az újonnan beépített síneket, amelyek kivétel nélkül 2012-ben Spanyolországban készültek, ellentétben a számunkra eljuttatott karbantartói levélben leírtakkal. Nyilván a teljes vonalon nem tudtunk meggyőződni a sínek koráról, de a látottak alapján a korábban szerzett értesüléseink valótlannak bizonyultak.
A bejárás alkalmával tapasztaltak jól tükrözték az infrastruktúra leromlott állapotát: sok helyen találtunk málló aljzatbetont, hibás rögzítőelemet, számtalan, biztonsági okokból a hibás hegesztésekhez beépített hevedert. Több helyen találkoztunk 4-5 méteres darabokból összehegesztett sínekkel (a szabványosnak tekinthető 24 méteres sínhosszon a MÁV már 1957-ben is csak szükségmegoldásként engedte meg ezt a hegesztési gyakoriságot).
Köszönjük a BKK és BKV vezetőinek, hogy lehetővé tették a konkrét helyzet pontosabb megismerését. A jövőben igyekezni fogunk a hozzánk érkezett bejelentések pontosabb ellenőrzésére.