Újabb karbantartás területéről érkezett levél az egyesülethez
v, 04/14/2013 - 07:14 | Anonymous
A Metróért Egyesület részére érkezett egy újabb karbantartói levél; a tartalom a korábbi hasonló megkeresésekhez viszonyítva változatlan... "Tisztelt Egyesület! Gondolom már kaptak eddig is elég levelet a metróvonallal kapcsolatban.
Én sem jó szántamból írom, bár tudom, hogy Önök tisztában vannak a
vonal állapotával.
Jelenleg éjszakai műszakban karbantartóként dolgozom a vonalon és a vágánycserében is közreműködöm, így nagyobb rálátásom van az ott zajló eseményekre mint a sajtónak. A sajtóban rendszeresen lehet olvasni ezzel kapcsolatban cikkeket. A legutóbbi időszakban inkább arról szólnak a hírek, hogy a kritikus szakaszokon használt MÁV sínekre cserélik a vágányokat és
a 2-es vonalról áthoznák erre a vonalra a jobb állapotú szerelvényeket. Eddig 20 kocsiról volt szó, mely három szerelvénynek felel meg. Ez sajnos kevesebb mint amennyi szerelvényt erről a vonalról ki kellene selejtezni. A legtöbb még forgalomban tartott 35-40 éves szerelvényeket már tartalék alkatrészekkel sem lehet tökéletesen megjavítani. Nagyon rövid időn belül eljöhet az az időszak mikor nem fognak tudni elég szerelvényt kiadni, a forgalom fenntartása érdekében. A használt sínek beépítése folyamatosan zajlik. Ugyanakkor arról nem szívesen beszélnek, hogy már ezeken a sínszálakon is találtak hajszál repedéseket. Nem véletlenül lettek egyszer már valahol máshol kicserélve. Egy sínszál forgalomtól és terheléstől függetlenül 20-25 évre van szavatolva. Ezek a használt csere sínszálak pedig pont ilyen korúak. A BKK és a város vezetésnek ezekről tudomása van, de váltig állítják, hogy néhány évet még ki fognak bírni. A mérnökök műszakvezetők mivel féltik az állásukat nem mernek fellépni a vezetőség döntése ellen. Azzal természetesen tisztában vannak, hogy baleset esetén a felelősség az ő vállukat fogja terhelni. A vágánycserével ugyanakkor nem oldódik meg a rögzítő elemek
problémája, melyeket az állandóan beszivárgó víz korrodálja. Ezeket sajnos
nem cserélik, már pedig a sínszálakat ezek tartják a helyén. Ha elengednek
az ugyan olyan súlyos balesetet okozhat mint egy síntörés. Az elektromos kábelek cseréje sincs napirenden márpedig az utóbbi időben ezek füstölése miatt is volt már forgalom korlátozás. A jelenlegi megoldások- használt sínek, 2-es vonal orosz szerelvényei még tűzoltásnak sem jók, mivel a vonal problémái nagyon összetettek. Hiába a vágánycsere az állapotok egyre rosszabbak.Tavaly még 35 kilométernyi sínszál cseréjéről volt szó, ez mostanra 60-ra emelkedett. Folyamatosan újabb és újabb problémákat találunk, melyeket azonnal orvosolnunk kell. Már az Árpád-híd -Újpest szakaszon is előjönnek ugyan azok a hibák amelyek a vonal többi részén is jelentkeznek, pedig ez a szakasz 22 éve lett átadva. Sajnos a karbantartást a vonal többi részéhez hasonlóan itt is elhanyagolták. Hogy reggelente üzembe helyezhető e a vonal az mindig hajnal 4 körül derül ki. De eljön a nap mikor nem fogjuk tudni reggel üzembe helyezni a vonalat, és félő, hogy egyszer egy baleset miatt kényszerül a BKK több napra is leállítani a forgalmat. Arra sincsenek vészforgatókönyvek, hogy hirtelen mivel merre, hogyan oldják meg a metró pótlását, egy balesetről már nem is beszélve. Remélem, hogy levelem el fog jutni a megfelelő helyre és a nyilvánosságnak köszönhetően a BKK és a városvezetés be fogja látni a probléma súlyosságát." Egyesületünk a levél változatlan formában történő közlésével ismét a probléma súlyosságát kívánja bemutatni. Reméljük a döntéshozók figyelembe veszik mindezeket az aggasztó jelenségeket
Tags: Hírek