Közlemény – kritikus állapotban van az észak-déli metróvonal
A tegnapi este 22:45 perckor, az észak-déli metróvonal Deák Ferenc tér állomásán történt tűzesettel kapcsolatban a Metróért Egyesület korábban sajtóközleményt adott ki.
Az esettel kapcsolatosan szeretnénk megemlíteni, hogy a forgalom tűzoltást követő beindulásakor egy metrószerelvény mozgásképtelenné vált, egy tengelye beékelődött, nem forgott. A vonat meghibásodása olyan mértékű, hogy azt üzemkezdetre sem sikerült kijavítani, így a hibás szerelvény az Újpest-központ állomás egyik kihúzóvágányán lett félreállítva.
Abban az esetben, ha a két esemény, tehát a tűzeset és a mozgásképtelenség ugyanazon szerelvénynél, egyidejűleg következett volna be, felmérhetetlen következményekről beszélhetnénk.
Hasonló esemény-kombináció az idei évben már bekövetkezett: június 2-án a Határ út – Pöttyös utca szakaszon egy szerelvény 30 percet vesztegelt az alagútban műszaki hiba miatt, majd kis idő múlva a Pöttyös utcánál egy 81-es kocsi menet-fék kapcsolója gyulladt ki.
A Metróért Egyesület ezen események bemutatásával szeretné felhívni a döntéshozók figyelmét az észak-déli vonal járműparkjának és infrastruktúrájának kritikus állapotára, melyet a mai napon kapott karbantartói levél is alátámaszt:
Tisztelt egyesület!
Korábban már írtam Önöknek levelet a 3-as metró műszaki állapotával kapcsolatban, melyet közzé is tettek oldalukon! Van e- arról hivatalos értesülésük, hogy mi okozta a tegnap éjjeli tüzet?
A Deák tér annyiban kritikus állomás, hogy itt fut össze mind a három metró vonal és egy komolyabb katasztrófa esetén mind a három vonalat le kell zárni. Mivel a 2-es metró vonalán egyedül itt van fordító vágány ezért egy esetleges állomás lezárás az egész vonalat érintheti. Ha a tegnap éjjeli tűzeset komolyabb lett volna, ma reggelre az egész belváros metró nélkül maradt volna.
Korábbi levelemben már jeleztem, hogy milyen kritikus és veszélyes állapotok uralkodnak a 3-as metró vonalán. Az infrastruktúra, kábelek, állomás mennyezet szerkezete már jócskán túl lépte élettartalmát. Az alagút rossz és elöregedett szigetelése és elektromos hálózata miatt megnőtt a zárlat veszélye, mely egy-egy állomás közelében, ahol díszítő-burkoló anyagok is találhatóak tűz veszélye is fenn áll! Sajnos az állomások álmennyezete, a biztonsági sávot jelentő és a mozgólépcsők előtt található gumiszőnyegek nem a tűzállóságukról híresek. Többet nem szeretnék erről a témáról írni, de jó lenne, ha valami történne. Ezek már intő jelek!
Üdvözlettel.